تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در چندین سال اخیر به یکی از مهمترین منبع انتشار خبر و سرگرمی های مختلف، تبلیغ کسب و کار، درآمد های نجومی تبدیل شده است بیشتر افراد روزانه وقت زیادی را صرف استفاده از آن میکنند.

شرکت هایی برای راه اندازی و پشتیبانی شبکه های اجتماعی وجود دارد که با ارائه استراتژی مخصوص کسب و کارتان به شما در پیشرفت چشمگیر و موفقیت کمک میکند.

تبلیغات در فیس بوک

فیس بوک میزبان بیش از یک چهارم جمعیت جهان است و فرصتی بی نظیر را برای تبلیغ در اختیار مخاطبان قرار می دهد. فیس بوک گزینه های دقیق هدف گذاری را بر اساس مکان، شغل، علایق، فعالیت های گذشته و معیارهای دیگر ارائه می دهد، و این هدف گذاری را دقیق تر از هر شبکه اجتماعی تبلیغاتی دیگری انجام میدهد.

محبوب ترین مدل تبلیغاتی در فیس بوک ایجاد یک تبلیغ و پیوند دادن آن به یک صفحه قدرتمند است که پیشنهادات جذابی را به مشتریان ارائه می دهد و سپس ارتباط با این مشتریان را از طریق یک سرویس پاسخ خودکار ادامه می دهد. مجموعه ای از نکات برای یک کمپین تبلیغاتی موثر در فیس بوک:

برای رده سنی هر مخاطب تبلیغاتی طراحی کنید که نشان دهنده علاقه و شخصیت این بخش از افراد باشد.

ابتدا، تبلیغاتی ایجاد کنید تا مشتریان را برای جذب آگهی های تبلیغاتی در جهت آگاهی از نام تجاری جذب کنید، و به دنبال آن تبلیغات هدفمند مجدد را با پیشنهادات قوی برای ترغیب مشتریان به انجام خرید انجام دهید.

از شکلک به عنوان ابزاری موثر برای تشویق کلیک کردن در هر زمان ممکن استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام از نظر میزان مشارکت مخاطبان برای محتوا، از بازاریابی فیس بوک پیشی می گیرد، زیرا کاربران آن تمایل دارند مقدار زیاد و متنوع محتوای تصویری را به اشتراک بگذارند، همین امر باعث برتری تبلیغات آن نسبت به سایر تبلیغات رسانه های اجتماعی می شود. به ویژه آن دسته از مشاغل تجاری که کالا هایی جذاب خیره کننده دارند یا آنهایی که قادر به تولید عکس و ویدئو های زیبا از محصولات خود دارند.

اینستاگرام شاهد مشارکت قابل توجهی از جوانان در سنین 18 تا 34 سال است که 65٪ از کل کاربران را تشکیل می دهد، با افزایش چشمگیر تعداد زنان و اقلیت ها، که آن را به یک گزینه ایده آل در صورت خصوصیات قبلی با شخصیت مخاطب شما مطابقت دارد. مجموعه ای از نکات برای یک کمپین تبلیغاتی موثر در اینستاگرام:

ابتدا بر دنبال کننده های خود تمرکز کنید.

از عکسهایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته فاصله بگیرید و عکس های اختصاصی و واقعی را جایگزین آنها کنید.

طبیعت محتوای اینستاگرام اشتهای مخاطب برای خرید را تقویت می کند، بنابراین شما باید پیشنهاد خود به طور خیلی جذاب مطرح کنید.

هشتگ های مناسب اینستاگرام را به تبلیغات خود اضافه کنید.


حتما بخوانید: چرا تبلیغات در اینستاگرام


تبلیغات در توییتر

توییتر به عنوان یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی در دنیا است. تعامل سریع و بی نقص بین برند ها و دنبال کننده ها را امکان پذیر می کند. بازاریابی توییتر هنوز یک ابزار مهم برای تبلیغات است، خصوصاً از آنجا که 53٪ از کاربران آن اولین کسانی هستند که محصولات جدید را امتحان می کنند.

شرکت ها در وهله اول از توییتر برای گسترش آگاهی از نام تجاری و تبلیغ محصولات خاص استفاده می کنند. مشهورترین مدل تبلیغاتی، کارتهای توییتر با متن همراه با عکس ها یا فیلم های بازاریابی است. مجموعه ای از نکات برای یک کمپین تبلیغاتی موثر توییتر:

تصویری مرتبط و جذاب متناسب با برند تان طراحی کنید. از تصاویر یا فیلم های تعاملی استفاده نکنید، زیرا برای توییتر مناسب نیستند.

بیشتر بر روی محصولاتی که خاص هستند تبلیغ کنید و بر روی مخاطبان خود متمرکز باشید و از عمومیت در بازاریابی خود بپرهیزید.

مشتریان را به صفحه محصول یا تبلیغ ارائه شده با استفاده از CTA هدایت کنید.

توییتر بستر محتوای خلاصه است. بنابراین، این نکته را هنگام بازاریابی از طریق توییتر در ذهن داشته باشید.

تبلیغات در Snapchat

تعداد کاربران Snapchat هنوز نسبت به همتایانشان در فیس بوک و اینستاگرام نسبتاً کمتر است، اما کاربران آن بیشترین فعالیت را دارند و با محتوایی که منتشر می شود ارتباط برقرار می کنند. 60٪ از کاربران Snapchat جوان – زیر 24 سال – تشکیل می دهند. مجموعه ای از نکات برای یک کمپین تبلیغاتی موثر Snapchat :

Snapchat بستری برای سرگرمی و نوآوری است، بنابراین هنگام فکر کردن در مورد طراحی تبلیغات در Snapchat، یک ایده سرگرم کننده را در نظر داشته باشید.

فقط با استفاده از یک پیام تبلیغاتی کوتاه حدودا 6 ثانیه ای میتوانید مخاطب را جذب کنید.

هنگام ایجاد تبلیغ برای Snapchat Story Ad، حتما یک عنوان قوی بنویسید که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی تبلیغ و تماشای بقیه موارد کند.

تبلیغات در YouTube

اگر یک رقیب واقعی وجود داشته باشد که بتواند با فیس بوک رقابت کند، YouTube خواهد بود، زیرا نسبت کاربران زن و مرد یوتیوب برابر است و اکثر کاربران آن دارای تحصیلات عالی و والدین هستند، کاربران آن در تمام گروه های سنی از 15 سال تا 65 سال است.

بازاریابی YouTube با استفاده از قالب های مختلف تبلیغات ویدیویی انجام می شود که نیازهای فعالیت های تجاری با اهداف و بودجه های مختلف را برآورده می کند. از جمله محبوب ترین قالب های تبلیغات YouTube در بین تبلیغ کنندگان:

تبلیغات TrueView: این تبلیغات همراه با پخش با گزینه جستجوی تبلیغ بعد از پنج ثانیه ظاهر می شوند و از آنجا که اکثر کاربران روی دکمه “رد کردن” کلیک می کنند، مهم است که در پنج ثانیه اول چه چیزی به کاربر نمایش داده میشود.

تبلیغات YouTube که قابل رد شدن نیست: با حداکثر محدودیت زمانی 20 ثانیه ای، این تبلیغات در ابتدای یا وسط ویدیو ظاهر می شوند و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد و این بدان معنا نیست که مخاطب لزوماً آن را می بینند. بنابراین، مهم است که یک پیام صوتی قانع کننده پخش کنید که در صورت مشغول بودن با چیز دیگری در حین اجرای تبلیغات، آنها را به تماشا جذب کند.

تبلیغات بامپر: تبلیغ کوتاه 6 ثانیه ای با گزینه رد کردن است. در این تبلیغ باید طوری عمل کنید که مخاطب را سرجایش میخ کوب کنید.

مشاوره مهم هنگام طراحی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تفاوت اساسی بین تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات از دیگر منابع این است که کاربرانی که از طریق اینترنت اقدام به سرچ کردن محصول مورد نظر میکنند تصمیم خود را برای خرید گرفته اند.

در حالی که تبلیغات در شبکه های اجتماعی اغلب در مقابل مخاطبان هدف ظاهر می شود، آنها برند تجاری را نمی شناسند یا به فکر خرید محصول نیستند. به همین دلیل است که این تبلیغات هنگام طراحی محتوا، لحن و رفتار کاربر باید به طور کلی تفاوت داشته باشد. در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام طراحی تبلیغات در شبکه های اجتماعی به آنها توجه کنید:

استفاده از تصاویر متمایز با کنتراست رنگی واضح و رنگهای روشن مانند نارنجی یا زرد و قرمز که به طور مثال با محیط آبی فیس بوک و توییتر تفاوت آشکاری دارند.

از فیلترهایی که تراکم و کیفیت تصویر را کاهش می دهند بیش از حد استفاده نکنید.

وضوح عناصر طراحی را تشخیص دهید تا متن به راحتی خوانا شود و هیچ آرم یا متنی قسمتهای مهم تصویر پس زمینه را اشغال نکند.

اگر شما برای محصول یا خدمات خود تخفیف یا آفری قرار دادید بهتر است متن آن را با رنگ قرمز بنویسید تا در معرض دید قرار داشته باشد.

با اطمینان از اینکه، با تبلیغات در شبکه های اجتماعی آشنا می شوید، به تجربه نیاز دارید که از طریق آن رویکردهایی را می آموزید که نتایج بهتری به شما می دهند. در این حالت، می توانید از خدمات بازاریابی الکترونیکی در توضیحات زیر که توسط کارشناسان تهیه شده توجه کنید.


مطالب پیشنهادی: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو


طرح کلی ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

1. هدف تبلیغات را انتخاب کنید

تعریف هدف یک گام اساسی برای شماست تا اطمینان حاصل کنید که شبکه اجتماعی مناسب و راه حل تبلیغاتی مناسب را در آن سیستم انتخاب می کنید. هدف دقیقاً تعیین شده شما را هنگام طراحی آگهی راهنمایی می کند. به عنوان مثال اگر می خواهید تبلیغی برای تبلیغ بازاریابی توییتر ایجاد کنید، آیا هدف شما افزایش دنبال کنندگان توییتر برای یک حساب توییتر است یا اینکه می خواهید به افزایش فروش دست پیدا کنید.

2. مخاطبان هدف خود را دقیقاً بشناسید

همه بسترهای تبلیغاتی فوق الذکر ویژگی های دقیق هدف گیری را ارائه می دهند که این ویژگی اصلی آنها را از سایر شبکه های اجتماعی تبلیغاتی متمایز می کند. برای اینکه بتوانید از این ویژگی بیشترین بهره را ببرید، دقیقاً بدانید که به دنبال چه کسی هستید تا بتوانید از تبلیغ خود بهترین نتیجه را بگیرید.

3. از پست های اجتماعی خود الهام بگیرید

شما احتمالاً در حال ارسال محتوا در یک یا چند شبکه اجتماعی هستید. از نظر لایک، اشتراک و نظرات به بالاترین عملکردها توجه داشته باشید و از تبلیغات در شبکه های اجتماعی الهام بگیرید. اگر قصد دارید وارد یک بستر اجتماعی جدید شوید این پست ها ممکن است به عنوان یک نقطه شروع عمل کنند.

4. برای نتایج واقعی هزینه کنید

برای هزینه اقتصادی تبلیغات، شما باید در مورد گزینه مناسب که با اهداف تعیین شده قبلی شما سازگار است فکر کنید، بنابراین پرداخت فقط برای نتایج واقعی برای تجارت شما است.

5. اطمینان حاصل کنید که طراحی تبلیغ با تلفن همراه سازگار است

تبلیغ شما باید با صفحه های کوچکتر موبایل سازگار باشد زیرا بیشتر جستجو های شبکه های اجتماعی در تلفن همراه انجام می شود.

6. آگهی خود را آزمایش کرده و قبل از شروع تبلیغات آن را بهبود ببخشید

یک مزیت مهم تبلیغات در شبکه های اجتماعی اندازه گیری آسان و سریع اثر تبلیغات شما است. با یک یا چند تبلیغ با مخاطبان کم آزمایش کنید، سپس پیشرفت های لازم را انجام دهید و تبلیغات با بهترین عملکرد را در مقیاس بزرگتر انتخاب کنید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *