انکرتکست و انواع انکرتکست

سوالات و پرسشهای بسیار و زیادی در مورد چگونگی استفاده صحیح از Anchor Text جهت بهبودی رتبه سایت، میشود. این سوالات ما را بر آن داشت تا گروهی از مقالات را اختصاص دهیم که در آن درباره جزئیات و چگونگی استفاده از Anchor Text بحث می کنیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد انواع و جزئیات و آشنایی با تمام مفاهیم انکر تکست را توضیح دهیم و امیدواریم که بتوانیم این سوالات را پاسخ دهیم.

اهمیت انکر تکست

با وجود سادگی، انکر تکست می تواند شما را کاملا نابود کند و شما را از نتایج جستجو حذف کند، و در عین حال می تواند رتبه سایت شما را به طور قابل توجهی در نتایج جستجو افزایش دهد. یا می تواند بک لینک شما را به فاجعه ای تبدیل کند یا به نعمتی تبدیل خواهید شد که باعث پیشرفت چشمگیر شما میشود


مطالب مرتبط: بک لینک در سئو چیست؟


Anchor Text چیست؟

برای کسانی که نمی دانند انکر تکست چیست، متنی است که شما پشت آن یک لینک پنهان میکنید، که وقتی روی آن کلیک می کنید صفحه جدیدی برای شما باز می شود یا به صفحه دیگری منتقل میشوید و عمدتا رنگ این متن آبی است. هنگامی که ما بک لینک را در سایت های خود منتشر می کنیم، ما لینک را مستقیماً قرار نمی دهیم، بلکه لینک را در Anchor text پنهان می کنیم، این انکر تکست برای بهبود رتبه بندی سایت ما معمولاً یک کلمه کلیدی است.

الگوریتم پنگوئن و نحوه به وجود آمدن آن

در دوره های ابتدایی گوگل و قبل از ظهور الگوریتم پنگوئن، صاحبان سایت عادت داشتند لینک را به روشی غیرمعمول، یعنی انتشار لینک با کلمه کلیدی یکسان با انکر تکست، منتشر میکردند.قبل از این الگوریتم می توانستید از کلمه کلیدی مشابه در انکر تکست در تمام پیوندهایی که منتشر می کنید استفاده کنید و آن را مدام تکرار کنید تا گوگل جایگاه خوبی را برای آن کلمه کلیدی پرتکرار برای سایت شما در نظر میگرفت. این منجر به ظهور مکانیسم ها و روش هایی برای انتشار خودکار بک لینک ها می شد، و کیفیت نتایج جستجوی گوگل شروع به کاهش می کرد. آیا فکر می کنید گوگل بیکار ماند؟ در نتیجه، گوگل برای مقابله با این افراد دست به کار شد.

بروزرسانی الگوریتم پنگوئن (Penguin 1.0) و تغییر روند در جستجو ها

در سال 2012، گوگل یک به روزرسانی الگوریتم پنگوئن را منتشر کرد که هدف آن مبارزه با همه لینکهای برگشتی بود که بی کیفیت بودند و به منظور دور زدن موتور جستجو به طور خودکار منتشر می شدند. گوگل در آن زمان یک چالش بزرگ داشت، این بود که چگونه بک لینک هایی که به طور معمول منتشر شده و بک لینک هایی که به طور غیر معمول منتشر میشد را تشخیص دهد؟ ساده ترین و بهینه ترین راه حل برای این مشکل Anchor بود، اما Anchor چگونه تعیین می کند که پیوند به صورت طبیعی منتشر می شود یا به طور خودکار؟ وقتی پیوندها را به صورت دستی ارسال می کنید، متن انکر از یک مکان به مکان دیگر متفاوت خواهد بود، و همان متن انکر در همه لینکها ظاهر نمی شود، این قانون کلی است که گوگل پس از به روزرسانی اولین الگوریتم پنگوئن، پیوندهای بک لینک را دنبال می کند، برای درک بیشتر روند کار، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد خزنده ی گوگل از نظر بایگانی بک لینک ها بیندازیم:

1- شما به عنوان صاحب وب سایت بک لینک ایجاد می کنید و آن را در اینترنت منتشر می کنید.

2- Google تمام لینک های بازگشت به سایت شما را تحلیل و بایگانی می کند.

3- همه لینکهای برگشتی در پرونده خاصی که ما Link Profil می نامیم ذخیره می شوند.

4- Google مراحل 1 تا 3 را تکرار می کند و پیوندهایی را که پیدا می کند به پرونده پیوند شما اضافه می کند.

پس از آن، Google شروع به مطالعه پرونده پیوند شما می کند و آن را با کلمات کلیدی به کار برده شده در سایت شما مقایسه می کند. در صورتی که Google کشف کند که بطور پیوسته بک لینک منتشر می کنید با استفاده از مجموعه خاصی از کلمات کلیدی متناسب با کلمات کلیدی در سایت شما، مجازاتها بر سایت اعمال می شود، دوست من الگوریتم پنگوئن بی رحم است.

انواع انکر تکست ها:

انطباق دقیق: استفاده از متن انکر یکسان با عنوان صحفه هدف یا کلمه کلیدی استفاده شده در صفحه هدف. به طور مثال صفحه ای از سایت شما در مورد سلامتی است و شما از متن انکر نکات سلامتی استفاده میکنید.

lsi anchor text: استفاده از کلمات مترادف در متن انکر با عنوان صفحه هدف یا کلمه کلیدی به کار برده شده درآن. در مثال بالا میتوان به جای نکات سلامتی از نکات تندرستی استفاده کرد.

متن انکر مارک دار: ذکر نام تجاری خود در متن انکر با ترکیب چند کلید واژه صفحه هدف.

متن انکر لینک برهنه یا عریان: استفاده از لینک بدون قرار دادن متن انکر. وقتی شما در صفحه ای از URL خود بدون کلمه کلیدی استفاده میکنید شما یک لینک برهنه یا عریان ایجاد کردید به طور مثال: http://mediarest.ir

متن عمومی برای لینک ها: استفاده از کلمات عمومی برای متن انکر است ، مانند سایت های دانلود نرم افزار و قرار دادن لینک روی کلمه “برای بارگیری اینجا کلیک کنید.”

انکر تکست تصاویر: اگر در سایت خود از عکس ها استفاده میکنید حتما از تگ آلت استفاده کنید. تگ آلت برای گوگل به عنوان انکر تکست در نظر گرفته میشود.

در این مقاله به طور کلی با انکر تکست و نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل آشنا شدیم. امیدواریم در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *