اصول اولیه در طراحی سایت فروشگاهی

یاد گیری اصول اولیه در طراحی سایت فروشگاهی برای کسانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار موفق در بستر اینترنت و دنیای مجازی را دارند امری ضروری است.
طراحی یک سایت موفق دارای اصول و ویژگی های است که همانند حلقه های یک زنجیر به هم متصل شده اند و نبود یکی از این حلقه ها بر روی موفقیت و عملکرد وب سایت اثر گذار خواهد بود. تمام این اصول و مراحل ساخت یک وب سایت باید هدفمند و قدم به قدم پیش برود تا بتوان یک سایت فروشگاهی ایده آل و موفق را پایه ریزی نماید.

حال به بررسی این اصول به صورت قدم به قدم می پردازیم:

قدم اول: انتخاب دامنه

وقتی که شما تصمیم به طراحی یک سایت فروشگاهی می گیرید شاید دامنه اولین کلمه ای باشد که به گوشتان می رسد. دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت شماست که کاربران با وارد کردن این آدرس می توانند وارد سایت شما شوند. بنابراین سعی کنید برای دامنه سایتتان یک نامی انتخاب کنید که کاربران به راحتی بتوانند آن را به خاطر بسپارند. دامنه هر چه جذاب تر و مرتبط تر با نوع فروشگاه شما باشد می تواند تاثیر بهتری بر روی مخاطب بگذارد. پس بهتر است که در همان ابتدا دامنه به درستی انتخاب شود.

قدم دوم: انتخاب هاست

در طراحی سایت فروشگاهی علاوه بر دامنه، شما به یک هاست یا سرور میزبان برای ذخیره اطلاعات نیاز دارید. که بهتر است خرید آن از شرکت های معتبر صورت گیرد. این شرکت ها باید بتوانند پاسخگوی نیاز وب سایت شما از نظر تامین امنیت سرور هاست، کیفیت و قابلیت اطمینان به هاست، ارائه پلن های مختلف، زمان بالا بودن (آپ تایم)، اطلاع از کنترل پنل هاست و … باشند. و همچنین بتواند خدمات پشتیبانی مناسبی را به مشتریان ارائه دهد.

قدم سوم: استفاده از پوسته و قالب مناسب

از آنجایی که سایت شما یک سایت فروشگاهی است بنابراین باید از پوسته ای استفاده کنید که مرتبط با سایت های فروشگاهی باشد. هر سایت فروشگاهی یک پوسته یا قالب اصلی دارد که تمام صفحات سایت بر مبنای آن محتوا گذاری می شوند و بهتر است که طرح و رنگ های مناسبی را بر روی سایت خود پیاده سازی نمایید؛ زیرا این عامل نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب خواهد داشت.

اصول طراحی فروشگاه اینترنتی
اصول طراحی فروشگاه اینترنتی

قدم چهارم: درج مطلب و محتوا گذاری

از دیدگاه گوگل، محتوا اولین عامل در ارزیابی سایت است. بدین ترتیب محتوا و مطالب درون سایت مهمترین قسمت سایت شما را تشکیل می دهند. و اطلاعات موجود در سایت بر اساس نوع مخاطب، نوع هدف و… گویای فعالیت و خدمات شما می باشد. به کار گیری مطالب ساده، علمی همراه با نگارش صحیح آن ها می تواند بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب و متقاعد کردن وی برای خرید از شما را داشته باشد.


حتما بخوانید: چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟


گام پنجم: بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو به منظور کسب رتبه بهتر و همچنین جذب بیشتر مخاطب امری ضروری است. با پیاده نمودن این اصول بر روی وب سایت، موتور های جستجو راحتر، سریعتر و دقیق تر وب سایت شما را پیدا می کنند. بهینه سازی وب سایت بایستی به صورت اصولی و استاندارد انجام گیرد در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داد و ممکن است که سایت فروشگاهی شما از طرف موتور های جستجو تحریم گردد.

درباره ی mediarest

مطلب پیشنهادی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، هزینه صفر تا صد + خرداد 1401

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، بسیاری از کسب و کارها تصمیم به ایجاد یک …

2 دیدگاه

  1. بازتاب ها: Babak

  2. بازتاب ها: Tifoos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
تیم مشاوران مدیارست آنلاین هستند تا به صورت کاملا رایگان سوالات شما درباره طراحی سایت ، سئو و ... پاسخ گو باشند .
سلام چگونه کمکتون کنم ؟